Toscane

2 september 2013 - Sestri Levante, Italië

Daar zijn we dan! Toscane! Op de dag dat we vertrokken uit Sestri Levante hebben we op internet gekeken en de eerste camping die we zagen uitgekozen. We zien wel! En weer een schot in de roos! We zitten in montecanti terme. Precies tussen Florence en Lucca in. De camping is prachtig! En rustig! De campinggasten die er nog staan zijn vnl. Nederlanders. De dame die hier werkt is een Nederlandse. Montecanti is een stad met name bekend omdat het de grootste termaalbaden van Europa heeft. Deze baden zijn heilzaam voor je lever en spijsverteringsstelsel! Dat van die lever spreekt ons wel aan na al die heerlijke wijntjes ;) De eerste avond zijn we naar montecatini Alto gegaan. De buren tipte ons hierover. Daar aangekomen wisten we niet wat we zagen! Zo'n mooi, oud mini stadje! En dan ineens een prachtig plein met een aantal restaurantjes, je verwacht het totaal niet! Het uizicht, Alto ligt heel hoog, is prachtig! Vooral wanneer het donker is, al die lichtjes in een dal van montecatini terme! We hebben hier heerlijk gegeten bij een Bread And breakfast, waar een ontzettend goede jazzband aan het spelen was. Het eten was echt heeeerlijk! De setting perfect!

We hebben even genoten van het zwembad op de camping, een beetje kleur opgedaan en hierna was het weer tijd om wat te ondernemen. Op naar Lucca en Pisa. Heerlijk slenteren door de straatjes, wijntje op het terras. Chriss vond Lucca wat tegenvallen maar Pisa daarentegen geweldig! Waarschijnlijk ben ik iets te enthousiast geweest met mijn verhalen over Lucca ;) Wat wel raar is, of eigenlijk ook niet, ik ben toch heel veel stukken kwijt van de vakantie 10 jaar geleden in het gebied! Dat wil zeggen van de steden met name.. Het verdriet om mam was nog te vers blijkbaar!

Vandaag zijn we met de trein naar Florence geweest. Perfecte aansluiting, parkeerterrein op loofafstand en je stapt uit in hartje Florence! Wat is het toch een prachtige stad! Op de terugweg zijn we gestopt bij een olijfolieboer, bestaat dat woord? Iig een mooie voor scrabbel ;), hier hebben we wat olijfolie ingeslagen, recht van het land. Bij terugkomst op de camping merken we dat het drukker is geworden! De grijze golf komt eraan ;) Stiekem merken we dat we thuis een beetje beginnen te missen, en jullie dus! We blijven nog een paar dagen genieten en daarna langzaam richting la ollanda!

Geniet van de zon daarzo!

liefs van ons!

1. Marij:
    2 september 2013
    gelukkig gaan jullie de thuishaven toch missen,wij genieten ook nog even van het mooie weer, en zien jullie thuiskomst tegemoet, nog een paar fijne dagen en kom goed thuis.xxxx
  2. Fenne:
    3 september 2013
    klinkt gezellig! Vooral dat kleine oude stadje !! hihi, echt iets voor Fenne ! geniet er nog van xxxx
  3. Jos:
    3 september 2013
    Mooi verhaal en we missen jullie ook! Kusjes ons