Dagje touren richting Genova

25 augustus 2013 - Sestri Levante, Italië

Goedemorgen!

We hebben afgelopen nacht overleefd hoor! Mijn hemel! Wat een stormachtig weer! We dachten vooraf dat het nog enigszins zou meevallen,  die onweer was echt ver weg en rommelde al wat uurtjes ver op de achtergrond. Maar eenmaal in ons tentje gekropen brak de hel los. Wat een onweer, en hard regenen! En toen het ook nog flink begon te waaien kreeg ik, Annette, het helemaal op mijn heupen! Boven onze tent hangt een flink doek, gespannen door de campingeigenaar tegen de brandende zon, en daar viel natuurlijk flink wat regen in. Als dat het maar houdt en niet ineens vol op onze tent valt. Chriss is twee keer gaan kijken of het allemaal nog goed ging met de tent, wat gelukkig ook was. Uiteindelijk is dit alles zo'n uurtje of drie, vier doorgegaan! Bij iedere klap vloog ik 10 cm van mijn luchtbed af, en vroeg ik verschillende keren aan Chriss of we niet in de auto moesten gaan liggen. (Ja,ja ik ben een echte held!) Uiteindelijk is het slechte weer weggetrokken en toen we vanochtend wakker werden was de tent droog. Op een klein stukje na maar dat is bij de ingang waar de wind en regen op insloeg. De Italiaanse buren vertelde dat zij wel in de auto hadden geslapen en vroegen ons of de tent nog droog was, aangezien het doek boven ons, vol met water, op ons dak hing! Vervolgens zegt Chriss ook nog heel droog tegen mij, ik twijfelde ook wel of de tent het zou houden..! Anyway, we zitten nu weer heerlijk buiten voor de tent!

Voordat gister de hel losbrak zijn we in de auto gesprongen en gaan touren richting Genova. Natuurlijk wel de mooie route, en niet over de snelweg, zodat ik weer mijn hart op kon halen en door de scherpe bochten mocht racen ;) Wat een prachtige route! Ongelofelijk! Het ene stadje nog mooier dan het andere! In portofino zijn we gestopt en een stuk gaan wandelen. Prachtig mooi maar ook enorm uitgemolken! We zijn een heel stuk naar boven gewandeld waar je bij de vuurtoren uitgekomen een prachtig uitzicht hebt. De wandeling er naar toe was erg mooi!
Vervolgens zijn we weer verder gereden naar Genova. Even schakelen want dit is een mega grote stad, die niet te vergelijken is met de pittoreske plekjes die we hiervoor zagen. De auto geparkeerd, vervolgens de weg naar het centrum gevraagd aan meneer agent, die volgens Chriss onder de drugs zat vanwege zijn rotte gebit en vast nog uit de corrupte tijd van Berlusconi was ;), en al snel in een leuke lingeriewinkel beland. Omdat deze jongedame zo enorm behulpzaam was ben ik dat ook maar geweest en heb ik daar na hartenlust geshopt ;). Het centrum van Genova was leuk, maar ook wat grimmig af en toe. Het is een grote havenstad en dat merk je ook wel. Als je dan net als wij een verkeerde steeg in loopt, ben je blij als je daar weer ongeschonden uitkomt. Hoewel het om de hoek is van de grote winkelstraat zijn prostitutie en drugs daar de normaalste zaak van de wereld.
Moe maar voldaan zijn we begin van de avond terug naar de camping gereden!

Vandaag gaan we lekker rutstig aan doen en als het zonnetje nog wat harder gaat schijnen lekker richting het strand. Morgen staat Cinqe Terre op het programma, een flinke wandeling door een vijftal prachtige stadjes.

Tot later!

1. Linsey:
    25 augustus 2013
    Blijven genieten! En de kustroute is zeker ook een belevenis om te rijden.

Benieuwd naar jullie volgende verhaal.
    Xx
  2. Silly:
    26 augustus 2013
    jammer.... ik was aan het wachten op die foto's van twee verzopen katjes in de tent, trillend en bevend, samen met een zaklampje woehaaa... maar dusss die zijn uitgebleven zie ik ;-)
  3. Chriss:
    27 augustus 2013
    Haha zou jij wel willen he Sil! Helaas ;) Volgende keer houden we er rekening mee en doen we dat voor jou ;)